سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عرض سلام دارم خدمت تمامی خوانندگان عزیز!و همچنین سلام میکنم خدمت میهمان امروز برنامه ، کارشناس خیلی ارشد عرصه ی فرهنگ و هنر و ارشاد!

_بله! من هم عرض سلام دارم خدمت مردم فرهنگ پذیر ایران! 

 _خب جناب از اقدامات فرهنگی دولت در سال 92 بفرمایید!

_بله . دولت در راستای  اعتلای فرهنگ  دست به اقدامات منحصر به فردی زده که انصافا جای تقدیر  دارد . یکی از اصلی ترین  اقدامات برداشتن قید "ارزشی" از هنر و هنرمند بود .

 یعنی ما توانستیم در برحه ی کوتاهی  هنر و هنرمند را بی "ارزش" کنیم .

در راستای همین اقدام ، برای احترام به فرهنگ و هنر ، مبلغ هنگفتی را برای دفن اجساد سگ های زرد در بهشت زهرا در نظر گرفتیم که واقعا از این اتفاق رخ داده هم متاثر هستیم  و امیدواریم همه ی هم نوعان این هنرمندان ایرانی ،گروه های روباه قرمز ، لاشخورهای  سیاه ، شغالان قهوه ای و همه و همه در مراسم این بزرگ فرهنگ مردان سرزمین شرکت کنند و به  احترام ایشان بنده خودم هم یک دقیقه سکوت میکنم..

*سکوت*

از اقدامات دیگر دولت می توان بازگشایی نشر چشمه اشاره کرد  . ما مملکت آزاد و روشنفکری هستیم . اگر این چشمه ها توقیف شود جوانان برومند و فرهنگ پذیر ما از کجا ! دقیقا از کجا ؟!از ابتذالات اخلاقی و انحرافات اعتقادی سیراب شوند و بتوانند در خود فرهنگ سازی کنند ؟! از یاد نبرید که اعتدال یعنی از هرچیزی به اندازه . یعنی نشر معارف صحیح به اندازه و نشر ابتذالات هم به اندازه .  نباید در نشر مطالب صحیح افراط کرد..

دیگر اقدام ارزشمند وزارت ، جواز به تک خوانی زنان است. آقا شما خودتان بفرمایید کجای قرآن گفته که لا چَهچهوا النساء ؟ بله ؟ خود مراجع عظام تقلید هم فرموده اند به شرط عدم مفسده جایز است.  خب تک خوانی زن مفسده اش کجا بود آقا ؟ خانم می آید سنگین و متین آوازه اش را میخواند، تحریرش را میزند ،عشوه اش را می آید ،حس و حالی راه می اندازد میرود دیگر . روشن بیاندیشند دوستان!

اقدام خیلی فرهنگی دیگر دولت مساله ی فیس بوک است . شما ظرافت را ببینید آقا!

ما گفتیم فیلتر میکنیم  که همسو باسیاست نظام باشد و کردیم . بعد میاییم فرهنگ سازی میکنیم که ملت! شما از این فیلتر ها رد شوید وعشق کنید و  اصلا قانون کیلویی چند است؟ جان من ظرافت را دارید ؟ کدام دولت و کدام وزارتخانه تا به حال اینچنین ظریفانه  در فرهنگ سازی برای مردم کار کرده است ؟  آخر شما انسان متمدن درس خوانده ی جهان دیده ،حیف نیست 5 تالایک بالای سرتان نباشد . گربه ی خانم آنجیلینا عضو فیسبوک باشد ، ملت ِ ما نباشد !  زرشــــک !

!

جشنواره ی فجر را هم که برگزار کردیم و سیمرغ هارا هم دادیم رفت . البته یک سری فیلم های خشن متحجرانه ی افسانه ای داشتیم از همین کارگردانان جنگ زده که ...نامش چه بود ؟
ها! چ بود ... که حالا ایندفعه هر دری را بستیم بالاخره یک جوری آمدند تو ، ولی خب امیدواریم تکرار نشود  و در نظر گرفته شود که نسل جدید ما یک "طبقه ی حساس" ی هستند که اگر از الان پنبه در گوششان نکنیم ، چشم و گوششان باز میشوند میروند متحجری ، افراطی ای ، بیسوادی چیزی میشوند. .

سیمرغ را هم به افراد شایسته ای دادیم که البته به قدر هنرمندی آنها نبود و باید باز تقدیر بیشتری صورت بگیرد .مثل آقای عط...

بلــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه .

همین الان از اتاق فرمان خبر دادند که یک سیمرغ دیگر هم برای شلوار آقای عطاران در نظرگرفته اند که واقعا من تشکر میکنم .البته سیمرغ های دیگری هم در نظر داریم که بستگی به کیفیت عملکرد آقای عطاران برای خنداندن مردم دارد.

به هرحال فرهنگ و فرهنگ پذیری  و فرهنگ سازی فرهنگ های پذیرفته شده از فرهنگ روشنفکری و آزاد اندیشی ، همواره دغدغه ی این وزارتخانه است و ما با تاکید زیاد میگوییم ملت بخوابید که وزارت ارشاد بیدار است . اگر نخوابید میزنیم توقیفتان میکنیم.!

باتشکر 

__________________________

پ.ن: کلیک روی قسمت های رنگی میتواند به اطلاعات شما بیافزاید . 

پ.ن: نگارش به سفارش نشریه سوزنبان .


خاطره شده درشنبه 93/1/16ساعت 9:6 صبحبا قلم تبسم بهار دل نگاشته ی شما( ) |


Design By : Pichak

جاوا اسکریپت