سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چن روزیه عمّـــــــــ ـهـ شدم !مؤدب

اینم سندش :



خاطره شده دردوشنبه 92/12/26ساعت 11:5 صبحبا قلم تبسم بهار دل نگاشته ی شما( ) |


خاطره شده درجمعه 92/12/23ساعت 3:54 عصربا قلم تبسم بهار دل نگاشته ی شما( ) |


خاطره شده درجمعه 92/12/23ساعت 3:48 عصربا قلم تبسم بهار دل نگاشته ی شما( ) |

در راستای صحبت های مقام معظم رهبری (حفظه الله)مبنی بر روشنگری مردم نسبت به مردم ، با دوستانم جزوه ای رو برای نشر در کاروان های راهیان نور تهیه کردیم که مطالعه ی اون شاید بتونه اطلاعات افراد رو در زمینه مذاکرات ژنو ودستاوردهاش، بالا ببره .این جزوه با بیان ساده و دسته بندی ِ شفاف تنظیم شده و برای دانش آموزان و دانشجویان بسیار مناسبه . محتوای این جزوه خلاصه ا ی از کتاب ِ نقد و بررسی توافقنامه ی ژنو ،منتشر شده توسط دفتر مطالعات گفتمان انقلاب  اسلامی است . اگر امکان مطالعه ، ایمیل ، چاپ یا نشر به هر صورت دیگه ای برای شما وجود داره ، میتونید از این طریق به فرمایشات رهبر معظم ، لبیک بگید .

لینک دانلود جزوه ی نقد و بررسی توافقنامه ژنو

 

فایل پی دی اف کتاب نقد و بررسی ژنو برای دوستانی که به مطالعه ی بیشتر در این زمینه علاقه مند هستند:

لینک دانلود


خاطره شده درسه شنبه 92/12/20ساعت 1:20 عصربا قلم تبسم بهار دل نگاشته ی شما( ) |

دانشجوی گرامی

خانم ِ فلان ِ فلانی

عضو محترم ِ فلان جا، واحد ِ خواهران!

امروزه حرکت عظیم علمی در کشور عزیزمان بدست دانشجویان و نخبگان فرهیخته و با حمایت مسئولان و مدیران علمی فرهنگی ، آغاز شده است وبر همگان بویژه جامعه ی علمی کشور است تا با همفکری و همیاری گسترده در تقویت و اعتلای آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دفاع از مواضع اصولی و انسانی بیش از پیش کوشا باشند . اینجانبان با تبریک سالروز 16 آذر روز دانشجو  به  شما فرزندان گرامی ... الی آخر

امضا دکتر فلان فلانی معاون دانشجویی

امضا دکتر فلان فلانی معاون فرهنگی و اجتماعی

امضا دکتر فلان فلانی سرپرست  دانشگاه

__________________________________________

امروز لوح * تقدیری جهت ِ تقدیر از بنده به دستم رسید . من هم البته بدینوسیله! خیلی تقدیر شدم و از همه ی مسئولین به خاطر زحماتشان در ثبت امضا تشکر میکنم .

فقط  از آن جا که  دانشجو و مسئولین باید علی رغم ِ بلند پروازی و دور اندیشی ها ، حقیقت نگر و رئال اندیش باشند این متن را از جهات نگارشی ، ویرایش کرده و به بزرگواران و امضا زنندگان تقدیم میدارم . با احترام :


دانشجوی گرامی

خانم فلان ِ فلانی

عضو محترم فلان جا ، واحد خواهران !


امروزه حرکت عظیم علمی در کشور عزیزمان بدست دانشجویان و نخبگان فرهیخته ، باوجود ممانعت و سنگ اندازی های مسئولان و مدیران علمی فرهنگی ، آغاز شده است. و بر همگان بویژه جامعه ی علمی کشور است تا با همفکری و همیاری گسترده در سرکوبی و جزّ جگر دادن ِ دانشجویان و دفاع از جایگاه والای پُست و افزایش حیطه ی اختیارات مسئولین ِ دانشگاه در محدود کردن دانشجویان ،خصوصا در عرصه ی سیاسی و فرهنگی!بیش از پیش کوشا باشند. اینجانبان با تبریک سالروز 16 آذر روز دانشجو  به  شما فرزندان گرامی ... الی آخر

امضا آقای خیلی مسئول ِ دو دفتر دار ،دار !

امضا آقای خیلی مسئول ِ یک دفتر دار ، دار !

امضا آقای مسئول یک دفتر دار ،دار !

--------------

* لوح  : به کاغذ ِ روکش داری میگویند  که دورش حاشیه خورده و هیچ وقت یک قاب دو هزار تومانی هم ندارد و ما هم تامیکنیم می اندازیم گوشه ی کیفمان ، بعدش هم به خاطر داشتن اسماء متبرکه نمیدانیم چکارش بکنیم !



خاطره شده درسه شنبه 92/12/20ساعت 12:27 عصربا قلم تبسم بهار دل نگاشته ی شما( ) |

شب که میشود بی خوابی میزند به سرش . مدام دور اتاق تاتی تاتی میکند و آخر هم خود را می اندازد در بغل من و آرام آرام زیر گوشم نق میزند . چشم هایش را روی شانه ام فشار میدهد و هی بی قراری اش را نشانم میدهد . حسابی بی قرارم میکند .گاهی باخودم فکر میکنم شاید اگر بخوابم او هم کم کم بخوابد . اما بی خوابی اش خواب را از چشم هام میگیرد و تا صبح آرامم نمیگذارد .

نمیدانم چه میشود که شب ها اینطور متلاطم میشود . هرچه هست باید برای این اوضاع فکری کنم . . .

الان هم نشسته کنار من و آرام آرام گوشه ی لباسم را میکشد ...

غم را میگویم

دختر ِ کوچکم ...


خاطره شده درپنج شنبه 92/12/15ساعت 11:37 عصربا قلم تبسم بهار دل نگاشته ی شما( ) |

اگر بخواهی همینطور ادامه دهی من هم از این مردانگی دست میکشم و میشوم همان زن ِ حساس ِ بی طاقت و میزنم زیر گریه !

شنیدی زندگی جان ؟ !


خاطره شده درپنج شنبه 92/12/15ساعت 10:49 عصربا قلم تبسم بهار دل نگاشته ی شما( ) |

امروز یک نفر از اهالی محله ی ما کم شده است و یک نفر به محله ی پایین شهر اضافه !

مبهم است ؟ !

همان قبرستان را میگویم  .

پیر ترین مرد ِ همسایه که لباس هایش همیشه مثل ریش هایش  سفید بود و گاهی با عصایش در حاشیه ی کوچه قدم میزد و چهره اش هم خیلی شبیه پدر بزرگ های مهربان ِ فیلم ها بود ، دیشب درست زمانی که من در مجلس عروسی دوستم شیرینی میخوردم ، در گوشه ای از خانه اش ، از دنیا رفت .

حالایک عالمه پارچه ی مشکی و بنر زده اند در خانه شان . در واقع میشود گفت جمله ی " این مصیبت را به شما و خانواده تان تسلیت عرض میکنیم " سر تیتر ِ کوچه است و رفت و آمد اهالی آن خانه هم لابد سوتیتر و لید ، که شرح خبر محسوب میشوند .

البته با اینکه یکی از خوب ترین آدم های _

شعاری شد !

با اینکه یک نفر از اهالی محله ی ما کم شده است که من فکر میکنم مرد خوبی بود . اما محله هیچ تغییری نکرده است .

به هرحال من دوست دارم وقتی میمیرم حداقل ، یک مشتری از مشتری های شیرینی فروشی کم شود !


خاطره شده درچهارشنبه 92/12/14ساعت 12:32 عصربا قلم تبسم بهار دل نگاشته ی شما( ) |

این روز ها  سخت بالا می آیی. دو قدم که راه میروم میمانی بین این سینه و فرو میروی تا عمق شش ها و باز من از اول تقلا می کنم برای بالا آمدنت .

نمیدانم تو هوای مرا نداری یا من هوای تو را نداشته ام که به این روز افتاده ایم . اما هرچه هست میدانم که باید هوای هم را داشته باشیم . ما حالا حالا ها باهم کار داریم . من باید نفس بکشم و با پاهایم راه بروم . نفس بکشم و با دست هایم کار کنم . نفس بکشم و با چشم هایم ببینم . نفس بکشم و با گوش هایم بشنوم . نفس بکشم و ...

میبینی نفس ،جان! میبینی چقدر مهمی ؟!

میدانم خسته میشوی از دویدن هایم ، از فکر هایم ، خسته میشوی از نبریدن هایم و میبرّی ... ولی نه ! نه! مثل من باش صاف و آرام و عمیق ... سینه ام را از اکسیژن پر کن و از دی اکسید خالی و خستگی ام را یک آن بیرون بریز ...

نکند بمانی بین راه و بمانم بین راه و ...

...

میدانم بین من و تو حرف هاییست که نباید از این گلوگاه ِ پر رمز و راز بیرون برود و نباید به حنجره برسد و نباید حتی زمزمه شود ،چه رسد به فریاد ...ولیکن ، خوب ِ من ...

نه چیزی از آغاز ما گذشته ، نه چیزی به پایانمان مانده . . .کمی صبر !

نفس جان ...

میشنوی ؟


خاطره شده درسه شنبه 92/12/13ساعت 10:36 عصربا قلم تبسم بهار دل نگاشته ی شما( ) |

پیش نوشت :لطفا قبل از مطالعه ، پ .ن ِ آخر مطلب را بخوانید !


از آخرین باری که خواستگار در ِ این خانه را نرم به هم زده بود و رفته بود ، نیم ساعت تمام میگذشت . این یکی ها همدانی های 65 ای بودند . در واقع 65 ،سال تولد آقا پسر بود که مادر برای اینکه با آن یکی همدانی ها قاطی نشود در سطر ِ سوم ِصفحه ی ششم ِدفتر چهل برگ نوشته بود . دفتر چهل برگ تقویم روزانه ای بود که استفاده از آن بعد از آخرین جلسه ی خانوادگی پیرامون واقعه ی فجیعی که اتفاق افتاد جهت سهولت در کار به تصویب رسید . واقعه ای که در موردش صحبت میکنم ،ورود دو خواستگار همزمان در یک ساعت به خانه مان بود که البته به میمنت دو تا اتاق کمی آبروداری کردیم. ولی هنوز نمیدانیم چرا بعد از ده دقیقه یکی ا ز آن ها رفتند و دیگر پشت سرشان را هم نگاه نکردند .در واقع مادر ما خیلی فراموشکار نیست . فقط خواستگار های من و خواهرم را و البته اصالتشان را و البته سن و سالشان را و البته تر همه ی مشخصات اصلیشان را کمی نامنظم در ذهنش بایگانی میکند . مثلا همین آخرین باری که تلفن ما زنگ خورد من میشنیدم که مادرم میپرسید : آدرس؟ مگه شما یه بار نیومده بودید ؟ !


امروز هم صبح در حالیکه مادرم داشت پشت تلفن با کلی محبت و تعارف برای یک خواستگار جدیدتر ساعت تعیین میکرد ،سریع از اپن آشپز خانه به این طرف پریدم و ظاهر شدم جلوی چشمان مادرم و با کلی ایما و اشاره فهماندم که در آن ساعت به آن یکی کرمانی ها وقت ملاقات داده است !

دو سه باری هم برای خواستگار اخیر ساعت را تغییر داد .

آداب و رسوم این کرمانی ها و آن تبریزی هارا هم که پرسیده بودیم یک مقدار قاطی کرده ایم و الان درست نمیدانیم رسم کدامشان بود که هیچ قطعه ای از جهیزیه ای را به عهده نمیگیرند که ردشان کنیم ؟ جدا چه چقدر بی ملاحظه اند . انگار نه انگار این پدر دو تا دختر دم بخت را باید جهاز بدهد .بگذریم . مادرم میگوید رویش نمیشود دوباره بپرسد که کدامشان بود . من هم گفتم هردویشان را رد کنیم! اما فکر میکنم مادرم اشتباهی آن مورد سوم  که با آن به کلی تفاهم دست پیدا کرده بودم را رد کرده است . آخر از صبح در موردش صحبت نمیکند .من هم  از ترس اینکه بپرسم و تایید کند ، چیزی نمیپرسم !

 البته با این اوضاع من مشکلی ندارم و کاملا ریلکسم و دارم سوالاتم را ابرای صحبت با خواستگاری که نیم ساعت دیگر میرسد مهیا میکنم . فقط یادم نمی آید جلسه ی قبل،  از ایشان بود که پرسیدم نظرشان در مورد آراستگی ظاهری چیست یا اصلا از مادرشان پرسیده ام یا از آن یکی خواستگار بود یا که نه!، اصلا این سوالی بود که پیشنهاد دادم خواهرم از خواستگارش بپرسد ! ؟

هوم ...

شاید بهتر است نپرسم .

راستی این همان نبود که مادرش هی سیخ در چشم هایم نگاه میکرد و میپرسید بدون عینک من را میبینی ؟ و بعد دور تر مینشت و میپرسید : حالا چی ؟ !  و بعد میپرسید یعنی قیافه هارا تشخیص میدهی و بعد ... هوففف ! چقدر آدم باید بی فرهنگ و بی اتیکت باشد . ولش کن . اصلا با این حرف نمیزنم . بی ...

آن یکی هم که نوبر بود ! :

-من هرچقدر در حسابم دارم مهر شما میکنم ! فعلا هم در حسابم به اندازه ی 5 سکه است !

میخواستم یقه ی طرف را بگیرم بگویم بانک ملی تان به قدر 5 تاست . بی زحمت روی بانک تجارت و سپهر و سامان و مابقی هم حساب کنید ! راستی آن کدامیکی بود ؟ نکند ردش نکردیم ؟ !

آن یکی دیگر  هم که از اول صحبت،  یک جعبه دستمال کاغذی را خالی کرد . هی عرق کرد و هی گفت من اولین بارم است خواستگاری میکنم و من نمیدانم چه بگویم . من استرس دارم . من ... ! به قدر ِ دوساعت و چهل و پنج دقیقه ی صحبتمان به ایشان مشاوره ی خصوصی دادم که نترسید ! آرام باشید و آموزش دادم در خواستگاری های بعدی چگونه با دختر خانم برخورد کنند . ان شاءالله بهره برده باشد و خوشبخت شود !

هه . یاد ِ آن سه روز قبلیه بخیر . به عنوان مهم ترین سوال مطرح کرد که : روابط عمومی شما چقدر است  ؟ من هم البته لطف کردم و بهشان یک چند تا شماره برای استخدام منشی ِ مناسب پیشنهاد دادم .

آن اصفهانی ها که نو بر بودند . مادرش نیامده تو ، آنقدر عروسم ، عروسم کرد که من گذشته خودم شک کردم و میخواستم ...

واییییی

زنگ در را زدند ... 

-------------------------

پ.ن : تقدیم به دوست عزیزم که حال و روزش را شرح دادم و احتمالا شرافتش را به باد .

دشمن تر از من دوستی نیست ... این دشمنی را دوست دارم :)


خاطره شده دردوشنبه 92/12/12ساعت 10:22 عصربا قلم تبسم بهار دل نگاشته ی شما( ) |

   1   2   3   4      >

Design By : Pichak

جاوا اسکریپت