سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سر کلاس تفسیر ترتیبی ، استاد بزرگوارم حدیث قدسی ، رو برامون خوندن که خیلی به دلم نشست . با اینکه اغلب مطالب وبمو ، تولیدی میزنم اما دلم نیومد از این مطلب حظ نبرید :

امام عسگرى علیه السلام  از آباء و اجداد طاهرینش ، از امیرمؤمنان امام على علیه السلام ،  از پیامبر اکرم صل الله علیه و آله وسلم نقل مى کند:

خداى تبارک و تعالى فرمود: من سوره فاتحه الکتاب را بین خود و بنده ام تقسیم کرده ام . پس نیمى از آن براى من ، و نیم دیگر براى بنده من مى باشد. و براى بنده من است هر چه از من طلب کند، یعنى آنچه از من بخواهد به او عطا مى کنم .

هنگامى که عبد گوید:بسم اللّه الرحمن الرحیم خداوند جل جلاله فرماید: بنده من ، به نام من آغاز کرد. بر من لازم است کارهایش را به نفع او تمام کنم و نواقص امور او را تکمیل نمایم و احوال او را مبارک سازم .

وقتى عبد مى گوید:الحمد لله رب العالمین خداوند مى فرماید:بنده ام مرا ستایش کرد و دانست که نعمتهاى او از جانب من است ، و بلاهائى که از او دفع مى گردد بواسطه فضل و لطف من است ، پس شما گواه باشید که من نعمتهاى اخروى را به نعمتهاى دنیوى او خواهم افزود، و عذاب آخرت را از او دفع مى کنم ، چنانچه بلاى دنیا را از او برطرف ساختم.

آنگاه که عبد مى گوید: الرحمن الرحیم خداوند مى فرماید: بنده ام گواهى داد که من رحمن ورحیم هستم . شما را گواه مى گیرم که حظ وافر و بهره کامل از رحمت و عطاى خویش به او عنایت کنم .

زمانى که مى گوید: مالک یوم الدین خداوند مى فرماید: همانطور که بنده ام اعتراف کرد من مالک روز جزاء هستم ، من نیز حساب او را در قیامت آسان مى کنم . حسنات او را مى پذیرم و از سیئات او مى گذرم .

  وقتى عبد مى گوید: ایاک نعبد ،خداوند مى فرماید: بنده من راست گفت .او فقط مرا مى پرستد. شما را گواه مى گیرم که ثوابى به عبادت او بدهم که همه مخالفان پرستش من بر غبطه خورند .

هنگامى که بنده مى گوید:ایاک نستعین خداى عزوجل مى فرماید: بنده ام از من یارى طلبید وبه من پناهنده شد.پس شما را گواه مى گیرم که او را در کارهایش یاری کنم و درسختیها دستگیرى نمایم .

وقتی عبد مى گوید: اهدنا الصراط المستقیم صراط الذین انعمت علیهم  غَیرِ المَغضُوبِ عَلَیهِمْ وَلاَ الضَّالِّین خداوند فرماید : این بخش ازسوره براى بنده من است و براى اوست هر چه بخواهد. دعایش را اجابت کنم و آرزویش رابر آورم ، و از آنچه ترسید او را ایمن سازم . _عیون اخبار الرضا / ص 300 _

.......................................

پ . ن : خدایا ، بر من سخت نگیر ، اگر آن دنیا ، وقت عذاب هم ، چشم به رحمتِ تو دوختم. بیاد ِ همین حدیث قدسی ...


خاطره شده درپنج شنبه 92/7/4ساعت 6:43 عصربا قلم تبسم بهار دل نگاشته ی شما( ) |


Design By : Pichak

جاوا اسکریپت